Group 21 Created with Sketch.

Men moet veel met anderen omgaan om zichzelf te leren kennen
en men moet veel met zichzelf alleen zijn om zichzelf beter te leren kennen

Group 3 Created with Sketch.
Fill 1 Copy
Group 3 Created with Sketch.

Wie zijn wij

Wij laten je graag kennis maken met ons enthousiaste team van docenten
die vanuit passie hun kennis en ervaring met jou willen delen.

 

Laura Östermann Docent ervaringsgerichte coaching en kennis over pubers.

Therapeut en coach met behulp van paarden

Als echte zelf ben ik geïnspireerd en tegelijkertijd inspirerend. Enthousiast, energiek en bewust van het geluk in de kleine dagelijkse momenten.
Ik ben een echte gevoelsmens en streef naar moed, verbinding en (zelf)compassie. Op dagen waar mijn streven alleen maar tot pogingen blijven trek ik me het liefst terug naar de paarden, de natuur en focus nog wat extra op de luchtigheid en speelsheid van mijn dochter.

Vanuit welke bezieling vervul je de rol van opleider?
Wat het eerste in mij opkomt is TERUGGEVEN.
Mijn onderliggende drijfveer om dit te doen ligt eigenlijk al een stuk in wie ik als echte zelf ben.
Ik streef naar verbinding, en wil graag delen wat ik te bieden heb, om uiteindelijk meer verbinding tussen mensen in de huidige maatschappij en ook ons werkveld te krijgen. Meer mensen te kunnen bereiken en de hulp bieden die ze nodig hebben, vanuit een fijne kwalitatieve opleiding.
Het is in deze maatschappij zo belangrijk om juist te kijken naar het welzijn van anderen en hoe dit tot uiting kan komen. Graag help ik mee om anderen in hun kracht te zetten. En zo zal ook ik in mijn kracht komen te staan.

 

Tineke van de Wetering docent conseptie en geboorte

Kunstzinnig dynamisch coach

Als echte zelf ben ik enthousiast en kleurrijk, met een passie voor het kind in ieder mens en een missie om deze wereld mooier te maken via onze creatiekracht – in verbinding met de Schepper. 

Vanuit welke bezieling vervul je de rol van opleider?
Ik vervul mijn rol als opleider vanuit de bezieling dat bewustwording van de levensblauwdruk een life-changing effect heeft op de gezondheid, het welzijn en geluk van mensenkinderen. Als kinderen zich werkelijk gezien, gehoord en begrepen voelen vanuit hun oorsprong, kunnen ze van binnen-uit tot hun eigen, wijze tot bloei komen in dit leven. Dat gun ik ieder kind (en iedere volwassene ook trouwens!). 

 

Nicolette van der Valk Docent creatieve werkvormen; dans

psychodynamisch therapeut, lifestyle coach en trainer

Als echte zelf ben ik open, eerlijk, spontaan, betrouwbaar, toegankelijk en puur. Mijn kwaliteit is om bij mezelf te blijven in contact met de ander. Ik kan me goed afstemmen op een cliënt en vertrouwen geven. Ook in een groep verbind ik mensen aan elkaar.  Een collega zei onlangs:  jij past niet in een hokje, jij hebt vrijheid nodig op alle gebieden. Je leeft wie je bent (puur). 

Vanuit welke bezieling vervul je de rol van opleider?
Door dansimprovisatie heb ik eerder opgedane (negatieve) ervaringen kunnen verwerken. De combinatie Bio-energetica (vrij-bewegen) en therapie bleek mij prachtige resultaten te geven. Het losmaken van emoties door beweging, maar ook vraagstellingen vanuit de Psychodynamica komen aan bod. Niet gek natuurlijk dat ik dat jou ook wil laten ervaren!  

 

Geke de Lange Docent creatieve werkvormen; creatief tekenen

Kinder- en jeugdtherapeut, ontwikkeling van de kindertekening en zinvol tekenen. 

Als echte zelf ben ik gelukkig. Ik heb mijn echte zelf teruggevonden in mijn leven en wat ben ik blij met haar, want ze is spontaan – creatief– een snelle denker- gevoelig- en nog veel meer. 
Zomaar een paar karaktereigenschappen die in essentie in mij aanwezig zijn. En ik blijf mij ontwikkelen. Daar is vertrouwen en lef voor nodig, want dat blijf ik spannend vinden. Gelukkig heb ik geleerd eigenwijs te zijn, op mijn eigen-wijze-ik te vertrouwen.

Vanuit welke bezieling vervul je de rol van opleider?
Ik hou van kinderen, heb ook mijn leven lang gewerkt met kinderen. Ooit begonnen op club en later in het onderwijs, het speciaal onderwijs en nu al zoveel jaren in mijn praktijk als Kinder-en jeugdtherapeut. Daarnaast is mijn Tekenpraktijk volop in ontwikkeling is. En al die kennis en ervaringen mag ik delen met jou.

 

  Karin Kolthof Docent ervaringsgerichte coaching

Dramatherapeut, begeleider zorgboerderij en coach met behulp van paarden.

Als echte zelf ben ik zoveel mogelijk mezelf. Dat ging heus niet in een 
keer. Maar ik merkte, in de loop der jaren, dat wanneer ik dat deed; mezelf zijn en bij mezelf blijven, mij dat heel veel bracht. En ik me steeds completer 
voelde. En hoe vaker je dat doet, bij jezelf blijven, hoe makkelijker en hoe leuker het wordt, tot het bijna vanzelf gaat. 

Vanuit welke bezieling vervul je de rol van opleider? 
Ik ben hartstochtelijk geïnteresseerd ben in de beweegredenen van mensen in het algemeen en kinderen en jongeren in het bijzonder. Wat maakt dat je doet zoals je doet? En wie of wat heeft daar allemaal invloed op (gehad)? En wat 
gebeurt er als daarin een verandering plaatsvindt? Die processen vind ik het allermooiste en het allerinteressantste. Ik zie er naar uit om met jullie te werken!

 

Frederieke van der Lijn Docent Medicijnwiel
Regressie- en reïncarnatietherapeut, paardencoach, generatieopstellingen met paarden.  

Als echte zelf; ben ik geïnteresseerd en betrokken, nieuwsgierig en leergierig, gevoelig en doortastend, creatief en vindingrijk. 

Vanuit welke bezieling vervul je de rol van opleider? 
De logica van oude wijsheden, sterk verbonden met de wetten van de natuur biedt een heel andere kijk op onze uitdagingen. Het is geweldig om dat te mogen delen en uit te mogen dragen, zodat dit weer beschikbaar komt voor een ieder die er mee wil werken en het wil integreren in zijn of haar leven. Helemaal geweldig om dit binnen Theway2Learn te mogen doen. 

 

Jeroen van den Dikkenberg Docent Coachtechnieken
Systemisch begeleider en assertiviteitscoach en opleider van coaches.

Als echte zelf; ben ik enthousiast, gevoelig, ontwikkelings- en groeigericht. Een dromer, onderzoekend, genuanceerd, zachte kracht, liefde voor natuur en buiten zijn, innerlijk tegenstrijdigheden.

Vanuit welke bezieling vervul je de rol van opleider? 
Wat me drijft is om mensen op te leiden vanuit hun eigen eigenheid en eigen kernkwaliteiten. Ieder mens is uniek met zijn eigen socialisatie, en eigen gaven. Coachen is een vak wat je kunt leren, maar je krijgt pas impact als je coacht vanuit jouw eigenheid. Dat betekent soms ook dat je vaardigheden moet aan- en afleren en je eigen (belemmerende) patronen onder de loep neemt. 

 

Deborah Smulders Oprichter en eigenaar van Theway2Be
Rouw en verliesbegeleider, stervensbegeleiding, persoonlijk spiritueel coach, coördinator

Als echte zelf; ben ik een vragensteller, wil ik leren en begrijpen hoe mensen en de wereld in elkaar zit. Daarin ben ik een idealist en geloof ik in een wereld die voor iedereen goed kan zijn. Ik ben een spiritualist en houdt tegelijkertijd van kennis. Ik voel mij passievol, bezield, en hou van een eerlijke en open communicatie.

Vanuit welke bezieling vervul je de rol van opleidingscoördinator en opleider?
Ik geloof oprecht dat mensen gelukkiger kunnen zijn als zij zichzelf kennen en de keuzes maken die passen bij wie zij zijn. Als iedereen dat zou doen, kunnen we in een wereld leven waarin iedereen gelukkig is, waar er ruimte is voor talenten, harmonie en vrede. Daarom wil ik samen met alle mensen van de Theway2Be een plek bieden voor iedereen die er aan toe is om zijn eigen leven en dat van anderen een beetje mooier te maken. Weten en ervaren dat onze opleidingen en ontwikkelmogelijkheden een verschil maken in het leven van anderen, geeft mij dat een enorme voldoening.

 

Laura Reichgelt Oprichter en eigenaar Theway2Be
Opleidingscoördinator, coach met paarden, HRM/Recruitmentspecialist

Als echte zelf; ben ik ambitieus, gedreven, oprecht geïnteresseerd in de medemens, rustig en een levensgenieter. 

Vanuit welke bezieling vervul je de rol van opleidingscoördinator en opleider? 
Mensen helpen naar een beter en gelukkiger leven is wat mij drijft, de ontwikkeling van de mens. En dit doen middels kennis, voelen, ervaren en spiritualiteit is waar ik in geloof. Binnen Theway2Learn  dit te mogen overdragen, om anderen verder te brengen op hun pad als coach is fantastisch om te mogen doen!